Ieder kind komt tot leren door gedifferentieerd onderwijs en gepaste ondersteuning. De lat ligt hoog voor elke leerling, maar we houden rekening met de verschillen tussen kinderen. We volgen leerlingresultaten nauwgezet op en sturen onze werking bij, zonder onze kwaliteit uit het oog te verliezen.

Onze school is een ondersteunende leergemeenschap. Elke leerling is uniek, met eigen talenten en kwaliteiten. Kinderen hebben een ​​zorgzame omgeving nodig waarin ze kunnen groeien en bloeien. We gaan in dialoog met de ouders, als partners in de opvoeding. Samen nemen we de verantwoordelijkheid voor de groei van de kinderen.

Bij de Puzzel streven we naar de totale ontwikkeling van de kinderen. Niet alleen academische vaardigheden zoals taal en wiskunde staan centraal, kinderen moeten ook hun plek vinden in een groep en een bewustzijn over de wereld ontwikkelen. Milieuzorg heeft een prominente plaats. Leeruitstappen verruimen de horizon van de kinderen en bieden een venster op de wereld. Zo helpen we kinderen zelfbewust en veerkrachtig in het leven staan.

Elke leerling is een lid van onze familie. Op school heerst een familiale sfeer, waar zowel leerlingen, leerkrachten als ouders zich thuis voelen. Vrijwilligers en schoolmedewerkers vormen een hecht team.

Welbevinden en betrokkenheid vormen de basis om tot leerbereidheid te komen. Vanaf de peuterklas werken we aan een schoolklimaat dat er op gericht is dat alle kinderen graag naar school komen.

Kinderen leren door te doen en te bewegen. Een gezonde geest ontwikkelt zich in een gezond lichaam. Sport en beweging nemen een prominente plaats in ons leerprogramma. We bereiken sportresultaten die gezien mogen worden.

Op school omarmen we diversiteit. De cultuur en de opvattingen van alle kinderen en hun ouders krijgen een plaats. We leren vanuit openheid en respect om te gaan met elkaar. Kinderen kunnen kiezen uit de erkende godsdiensten en niet-confessionele zedenleer.